مدیران جام

دانشجویان ارشد مدیریت بازاریابی

مدیران جام

دانشجویان ارشد مدیریت بازاریابی

معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011

معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011
سرانجام Interbrand گزارش خود را از بهترین برند های جهانی در سال 2011 منتشر کرد. در این میان برای دوازدهمین سال متوالی کوکا کولا رتبه اول را کسب کرد و برند برتر دیگر یعنی Apple نیز رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است. با افزایش چشمگیر 58 درصدی ارزش برند، Apple امسال بیشترین رشد را از خود نشان داده و برای اولین بار در میان 10 برند برتر در گزارش Interbrand جای گرفته است.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www.popsop.com، شرکت بزرگ مشاوره برند Interbrand ، گزارش بهترین برند های جهانی را بر اساس یک روش منحصر به فرد ارائه داد. این روش یک برند را از سه جنبه کلیدی مرتبط با ارزش آن بررسی می کند:
- عملکرد مالی محصولات یا خدمات یک برند
- نقش برند در پروسه تصمیم گیری برای خرید
- قدرت یک برند در تداوم روند کسب درآمد امن و مطمئن

به علت وجود بازارهای متلاطم و شرایط تجاری نا مطمئن که از ویژگی های شاخص سال 2011 به شمار می رود، برند ها در دل مطابقت با این واقعیت جدید قرار داشته و باید برای رسیدن به موفقیت سریع و هوشیارانه رفتار کنند. ثبات، ارتباط و تعهد برای حفظ سرعت یک برند در جهان در حال رشد کنونی مهم و اساسی است. با اصلاح استراتژی های دیجیتال و تقویت حضور در شبکه های اجتماعی، با ارزش ترین برند ها در شرایط کنونی بیشتر از قبل به برقراری ارتباط با مشتری می اندیشند. این برند ها فرصت های موجود برای افزایش دارایی و کسب تجربه های بهتر را از دست نداده و در پاسخ به افزایش وفاداری مصرف کنندگان و رشد ارزش آن ها برای مدتی طولانی تر تضمین می شوند.
در سال 2011، برندهای فعال در حوزه تکنولوژی مانند گذشته در رشد گسترده این بخش موفق بوده اند. هفت برند از 10 برند برتر ( IBM، مایکروسافت، گوگل، جنرال الکتریک، Intel، Apple و hp ) و چهار برند از برند هایی با بیشترین رشد ( Apple، Amazon.com، گوگل و سامسونگ ) و یکی از چند برند تازه وارد به گزارش بهترین برند های جهانی Interbrand ( HTC ) همگی از بخش تکنولوژی برخاسته اند.
در این گزارش، رشد قابل توجهی در صنعت خودرو مشاهد شد که در اصل از نوعی رشد اقتصادی در بازارهای سنتی اروپا سرچشمه می گرفت. این امر در پی احیای صنعت خودرو سازی آمریکا و تقاضای بالا برای خودرو در چین روی داد. تویوتا با رتبه یازدهم ،جایگاه خود به عنوان برند برتر خودرو ساز در گزارش سال 2011 Interbrand را حفظ کرد.
همه برند های لوکس حاضر در گزارش Interbrand توانسته اند تا با رسیدن به یک تعادل مناسب در سال 2011 بر ارزش خود بیفزایند: آن ها هر کدام با استفاده از قدرت منحصر به فرد خود به طور همزمان با دست زدن به اقدامات جالب و نو مشتریان جدیدی را به خود جذب کرده اند. شرکت هایی مانند Louis Vuitton با کسب رتبه هجدهم، گوچی با رتبه سی و نهم، Hermes با رتبه شصت و ششم، Cartier با رتبه هفتادم، Tiffany با رتبه هفتاد و سوم، Armani با رتبه نود و سوم و Burberry با رتبه نود و پنجم همگی با افزایش ارزش برند خود در سال جاری رو به رو بوده و با توجه به شرایط بد اقتصادی در سراسر جهان، به موفقیت بزرگی دست یافته اند.
در پی بحران های مالی سال 2008، برند های مالی مطمئن به خصوص برند هایی با پایه آمریکایی به کشمکش با این موضوع ادامه می دهند. برند های بانکی مانند Goldman Sachs با رتبه سی و هشتم، Citi با رتبه چهل و دوم و Morgan Stanley با رتبه پنجاه و چهارم با کاهش اندک ارزش برند مواجه شده اند. موسسات مالی اروپایی مطمئن نیز به هر حال شاهد افزایش پنج درصدی یا بیشتر برند خود در سال 2011 بوده اند.
در ادامه به سه نمودار مختلف توجه کنید.

نمودار شماره یک: بیشترین رشد ها در میان برند های برتر جهان در سال 2011
معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011








نمودار شماره دو: بهترین برند های جهانی با توجه به حوزه فعالیت آن ها
معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011

















جدول شماره سه: 100 برند برتر جهانی در سال 2011
معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011
معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011
معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011
معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011
معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011
معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011
معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011
معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011
معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011

معرفی 100برند برتر جهانی در سال 2011


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد