مدیران جام

دانشجویان ارشد مدیریت بازاریابی

مدیران جام

دانشجویان ارشد مدیریت بازاریابی

مهندسی مجدد,معماری سازمانی,بازمهندسی فرآیندها B P R , BUSINESS PROCESS REENGINERING


تعریف مهندسی مجدد فرآیند ها
باز اندیشی بنیادین و طراحی نو و ریشه ای فرآیند ها برای دستیابی به بهبود و پیشرفتی حیرت آور در معیارهای حساسی چون، هزینه ، کیفیت خدمات و سرعت و بعبارتی دیگر :

یک شکلی از تغییر سازمانی است .
هدف گذاری برای اخذ نتایج غیر منتظره است .
ابرنامه زیربنائی ،اساسی و اجتناب ناپذیر است .
تفکر مجدد اساسی در جهت تغییر مجموع فرآیندهای شغلی است .تغییر فرآیندهاست نه واحدها ، وظایف و کارکردها
هدف مهندسی مجدد
هدف مهندسی مجدد ، سازمانها نبوده بلکه فرآیندها هستند (همه سازمانها و شرکتها از ترکیب فرآیندها بوجود آمده اند . در حقیقت فرآیندها همان فعالیتهای اصلی هستند که سازمانها و شرکتها انجام می دهند .)
مهندسی مجدد در پی سازماندهی مجدد کار و نه کاهش نیروی انسانی است .
مهندسی مجدد کوچک سازی نیست.
مهندسی مجدد کار را حذف می کند نه شغل یا افراد را .
مهندسی مجدد به معنای کار بیشتر با امکانات کمتر است .


ادامه......

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد