مدیران جام

دانشجویان ارشد مدیریت بازاریابی

مدیران جام

دانشجویان ارشد مدیریت بازاریابی

نمونه سئوالات درس مدیریت استراتژیک

نمونه سئوالات درس مدیریت استراتژیک


به همراه سئوالات امتحان ترم گذشته دکتر دانایی

که از فایل پیوست می توانید دریافت نمایید.


ادامه....

ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از کارت امتیازی متوازن (bsc) به همراه فایل پاوروینت

روشی است که در آن استراتژی های سازمان به مجموعه ای از شاخص ها عملکردی قابل اندازه گیری تبدیل شده و از طریق اجرای آن، سیستمی برای سنجش تحقق استراتژی و مدیریت استراتژیک ایجادمی شود.

کارت امتیازی متوازن چارچوبی است که به سازمانها برای ترجمه استراتژی ها به اهداف عملیاتی که محرک عملکرد و رفتار سازمان هستند، کمک می کند.

تکنیکی برای ترجمه استراتژی به عمل ودرواقع چهارچوبی برای تبدیل بینش شرکت یا سازمان به مجموعه ای از شاخصها ی عملکرد درچهارجنبه است وچهارجنبه را برای تدوین استراتژی وارزیابی عملکرد معرفی می کند.


ادامه....

پیشینه و تاریخچه مدیریت کیفیت جامع و سیر تحول آن


در سال 1924 دکتر والتر شوارت آمریکایی در آزمایشگاههای شرکت Bell سیستمی را به وجود آورد که می‎توانست واریانس سیستمهای تولید را اندازه‎گیری کند. این سیستم به نام (کنترل آماری فرایند) یا SPC مشهور شده است. دکتر شوارت در سال 1931 کتابی با عنوان «کنترل اقتصادی کیفیت محصولات صنعتی» منتشر کرد. در این کتاب او به موضوع «کنترل کیفیت آماری» پرداخت.


ادامه....

اثربخشی سازمانی به همراه فایل پاورپوینت

از آنجائیکه در ارائه تعریفی از اثربخشی مشکلاتی وجود دارد می گویند اثربخشی به تعریف در نمی آید .با این وجود به عنوان یک موضوع اساسی در تئوری سازمان معنا و مفهوم آن و همچنین معیار سنجش آن باید روشن شود .رویکردهای چهارگانه برای رهایی از مشکلات عدیده ای که در تعریف اثربخشی وجود دارد رهنمودهایی ارائه داده اند.


ادامه...

بررسی و ارزیابی و کنترل استراتژی به همراه فایل پاورپوینت

ماهیت ارزیابی استراتژی

فرایند مدیریت استراتژیک به تصمیماتی منجر می شود که نتایج مهم و بلند مدت دربرخواهند داشت. تصمیمات نادرست استراتژیک می تواند ضربه های شدید و خسارتهای جبران ناپذیری به سازمان وارد کند وحتی مواقعی وضع به گونه ای درمی اید که شرکت نمی تواند مسیر رفته را باز گردد بنابراین ارزیابی به هنگام استراتژی می تواند مدیریت را وجود مسایل و مشکلاتی که دامنگیر شرکت خواهد شد آگاه سازد.


ادامه....

آسیب شناسی طرح تکریم ارباب رجوع


دکتر «اسماعیل محمدی»، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است که اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در کشور ما موفقیت آمیز نبوده است و دلایل خود را این گونه شرح می دهد: «در تکریم ارباب رجوع سه ضلع یک مثلث باید کامل شوند.


ادامه....

خلاقیت

دانشمندان تعاریف متعدد و متنوعی را برای خلاقیت بیان کرده اند که غالباً هرکدام از آنها به نوعی روشنگر بعدی از ابعاد فرایند مهم خلاقیت است. از مجموع تعاریف ارائه شده می توان نتیجه گرفت که :
" خلاقیت عبارت است از به کار گیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید"

لذا خلاقیت محدود به فعالیت خاصی نیست و میتواند در هر نوع فعالیتی صورت بگیرد.


ادامه مطلب...

منطق فازی

ریاضیات فازی یک فرا مجموعه از منطق بولی است که بر مفهوم درستی نسبی، دلالت می کند. منطق کلاسیک هر چیزی را بر اساس یک سیستم دوتائی نشان می دهد ( درست یا غلط، 0 یا 1، سیاه یا سفید) ولی منطق فازی درستی هر چیزی را با یک عدد که مقدار آن بین صفر و یک است نشان می دهد. مثلاً اگر رنگ سیاه را عدد صفر و رنگ سفید را عدد 1 نشان دهیم، آن گاه رنگ خاکستری عددی نزدیک به صفر خواهد بود. در سال 1965، دکتر لطفی زاده نظریه سیستم های فازی را معرفی کرد. در فضایی که دانشمندان علوم مهندسی به دنبال روش های ریاضی برای شکست دادن مسایل دشوارتر بودند، نظریه فازی به گونه ای دیگر از مدل سازی، اقدام کرد.


ادامه ....

منطق رادار


منطق RADAR می گوید هر سازمان نیاز دارد که :

  • نتایجی را که بعنوان بخشی از فرآیند دستیابی به خط مشی و استراتژی های خود هدف گذاری نموده است، تعیین کند.
  • مجموعه ای از رویکردهای با ثبات و یکپارچه را که منجر به نتایج می گردد را طرح ریزی و ایجاد نماید.
  • رویکردها را به طریقی نظام یافته (سیستماتیک) و بگونه ای که از استقرار کامل آنها اطمینان حاصل شود، را جاری و اجرا نماید.
  • نتایج حاصله از بکارگیری رویکردها را مورد ارزیابی و بازنگری قرار دهد، به گونه ای که بهبودهای مورد نیاز شناسایی شود.

ادامه مطلب....

شباهتهای مدیریت استراتژیک و مدیریت بحران


میتراف و همکارانش، می گویند مدیریت بحران باید در فرایند مدیریت استراتژیک یکپارچه شود چون این دو در شش عامل با یکدیگر مشترک هستند. این وجوه اشتراک به این قرار است: بر روابط با محیط تأکید دارند، مجموعه پیچیده ای از ذی نفعان در آن حضور دارند، مدیریت ارشد سازمان با آنها سر و کار دارند، کل سازمان را تحت تأثیر قرار می دهند، توصیفی از یک الگوی ثابت هستند و نمایانگر فرایندهای نوظهور هستند.


ادامه مطلب....