مدیران جام

دانشجویان ارشد مدیریت بازاریابی

مدیران جام

دانشجویان ارشد مدیریت بازاریابی

تبلیغات چیست‌؟


هر سازمانی با صرف منابع مالی و سرمایههای انسانی و داشتن اطلاعات و دانش فنی به تولید خدمت و محصولی مبادرت میورزد، اگر مشتریانی پیدا کنند تا بتوانند محصول خود را یکبار به او بفروشند و رضایت او را به طوری جلب کنند که خرید خود را تکرار کرده و دیگران را ترغیب به خرید کنند، سازمان به سودآوری میرسد و امکان ادامه حیات خواهد داشت، در غیر این صورت، سازمان دچار عاقبت دایناسورها خواهد شد.


ادامه....

پیشبرد فروش

هرگونه فعالیت کوتاهمدت روی مصرفکنندگان نهایی است که باعث افزایش ارزش محسوسی برای محصول یا نام محصول شود. ارزش محسوسی که به وسیله پیشبرد فروش ایجاد میشود، ممکن است به صورتهای مختلف مانند پرداخت مجانی بابت پست کردن، نمونههای مجانی، کم کردن قیمت و یا به ازای یک عدد خرید، یک عدد مجانی دادن، باشد. در آمریکا استفاده از کوپنها، مرسوم است. منظور از پیشبرد تجاری، تحریک و تشویق مشتریان، برای افزایش تقاضا است. پیشبرد فروش برای افزایش موجودی کالا در کانالهای توزیع جهت جلب واسطهها و بهبود تلاشهای ایشان برای فروش طراحی میشود.


ادامه......

برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی

برنامه ریزی استراتژیک با گرایش بازار یک فرآیند مدیریتی است که ایجاد و حفظ و تعادل منطقی بین اهداف ، منابع و موقعیتهای متغیر و متزلزل بازار محصولات شرکتها را بعهده دارد و هدف آن ایجاد یا تغییر کار و محصول شرکتها به منظور دستیابی به رشد و سود رضایتبخش است.
در عصر حاضر با در نظر گرفتن عوامل مهمی چون تورم ، بیکاری و رقابت ، شرکتها همچون گذشته قادر به فعالیت نمی باشند و فرآیند برنامه ریزی جدیدی برای رفع مشکلات پیشنهاد شده است که دارای سه رکن اساسی است:
رکن اول: تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاریهای گذشته و آتی
رکن دوم: تخمین سود بالقوه آتی شرکت

رکن سوم: تهیه استراتژی


ادامه.....

انبارداری

در امور تدارکات و کارپردازی، سیستم انبارداری از اهمیت خاصی برخوردار است وهمکاری این دو واحد خدماتی با یکدیگر اجتناب ناپذیر می باشد. سیستم صحیح انبارداری متضمن مزایای زیر است:
دریافت-حفاظت و در دسترس قراردادن کالا،مواد و وسایل مورد نظر بسهولت وسرعت انجام می شود.
با اعمال کنترل دقیق، از ازدیاد خارج از حد موجودیها که ممکن است بر اثر تغییر قیمتها باعث زیان گردد، جلوگیری می شود.

با استفاده صحیح از سیستم انبارداری، میزان موجودی کالا در انبار ومیزان مصرف آن در هر واحد کالا که پایه و اساس حسابداری صنعتی می باشد، محاسبه می گردد.


ادامه.....

دانلود کتاب دو جلدی اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر

هرکس با فروش چیزی زندگی می کند اما بازاریابی پویا هنر فروختن آن چه که تولید شده نیست بلکه آگاهی نسبت به آن چیزی است که باید تولید شود. جامعه آینده جامعه جهانی و رقابتی است که شاه کلید موفقیت در آن در گرو درک نیازها و خواسته های مشتریان و پاسخگویی به آن است. این کتاب به ما می آموزد چگونه فرایند تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل را در کلیه امور بازاریابی دنبال نماییم تا لغزش ها را به ارزش تبدیل کنیم. آنچه که کتاب اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ می‌آموزد، هنر فروشندگی آنچه که تولید شده نیست، بلکه آگاهی دقیق نسبت به آن چیزی است که باید برای پاسخگویی به نیاز تولید شود، هم بدین طریق است که منابع نسبتاً محدود به نحو احسن به نیازهای نا محدود اختصاص می‌یابد.
مدیریت بازاریابی، به بررسی فرصت‌های بازار، انتخاب بازارهای هدف، عناصر بازاریابی و ترکیب منطقی آن‌ها، مدیریت تلاش‌های بازار، بسط اصول و مفاهیم بازاریابی فراتر از حیطه کالاهای فیزیکی و … از اهم مباحثی هستند که در این کتاب به تفصیل مورد بحث قرار می‌گیرند.

فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ مؤلفان این کتاب، از اساتید بر جسته رشته بازاریابی در دانشگاه های معتبر آمریکا هستند که تا کنون کتاب‌ها و مقالات بسیاری در این زمینه از آن‌ها منتشر شده است. همچنین آن‌ها سمت مشاوره بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ را در زمینه تحقیقات بازاریابی، مدیریت فروش، خط مشی بازاریابی و … عهده دار بوده‌اند.


ادامه.....

دانلود خلاصه کتاب کاتلر در مدیریت بازار

فرصتها در همه جا گسترده اند و به قول مارک تواین، ما به ندرت متوجه آنها می شویم، مگر هنگامی که از دست رفته اند. کاتلر معتقد است که هرجا نیازی در میان باشد، فرصتی نیز وجود دارد. او بازاریابی را هنر یافتن، پروردن و سود بردن از فرصت ها می داند.

فیلیپ کاتلر استاد و نویسنده پرآوازه بازاریابی، این کتاب را در زمانه ای می نویسد که مشتری مداری در قلب موضوعات اساسی سازمانها قرار گرفته و بازاریابی نگاهی کاملا متفاوت به بازار دارد. این کتاب مفاهیم نوین بازاریابی را از زبان کسی بیان می دارد که طی ده ها سال تحقیق و تدریس و تحریر، این امکان را یافته است تا از فرازی بلند، نگاه به افقی گسترده در مفاهیم بازاریابی داشته و آنها را در یک ارتباط منسجم و با معنا تعریف و تبیین نماید و پدیده های موفق بازاریابی را در دنیای امروز با این مفاهیم تحلیل و تفسیر کند.


ادامه.....

تأثیر عضویت در سازمان تجارت جهانی بر رشد اقتصادی (پاورپوینت)

ظهور دهکده جهانی روز از پی روز بر شتابش افزوده می گردد، شتابی که مرزها را از هم گسسته است، شتابی که انقلابی تکنولوژیکی عظیمی را بسط و گسترش می بخشد و به سوی همسویی ملتها و دولتها و اندیشه ها گام بر می دارد. تا کوچکترین حرکت شرورانه یا فضیلت آمیز از دید عموم پنهان نماند تا عشق به میهن به تنهایی خاک نباشد که به عشق هم میهم بدل گردد و این میسر نخواهد شد تا میهن را وسعتی به گستره جهان بخشند.

جهانی شدن را تا به امروز بسیار تعریف نموده اند. منتقدین به نظام سرمایه و سرمایه داری آنرا صحنه ای برای گسترش اعمال غیر انسانی و تحکیم سیاست برده داری به وسعت جهان و به یک کلام، آمریکایی شدن می دانند.


ادامه....

آشنایی با نرم افزار spss

در اکثر تحقیقات با حجم زیادی ازداده ها مواجه هستیم که اجرای عملیات برروی داده ها حجم وسیعی از محاسبات را نیز خواهد داشت.لذا استفاده از یک نرم افزار مناسب آماری ضروری مینماید . درحال حاضر نرم افزارهای بسیاری با کارایی و قدرت متفاوت موجود میباشد که ما قصد داریم به روش استفاده از نرم افزار spss در زمینه آمارتوصیفی بپردازیم .
علت استقبال اکثرمحققان ازنرم افزار spss استفاده راحت ، ارائه خروجیهای با محیط گرافیکی بسیارعالی و انجام اکثر روشهای آماری بدون نیاز به برنامه نویسی ونیز دارا بودن محیط برنامه نویسی برای کاربران حرفهای می باشد.

در زیر سه فایل برای آشنایی با استفاده از این نرم افزار ارائه شده است.


ادامه....

دانلود کتاب 504 واژه کامل ضروری 504 Absolutely Essential Words

کتاب 504 واژه کاملا ضروری که در بسیاری از آزمونهای زبان از آن به عنوان یک کتاب مرجع تست طراحی می گردد از لینک زیر قابل دسترس می باشد.



ادامه.....

چگونه یک مقاله علمی بنویسیم؟

مقاله علمی معمولاً در نتیجه پژوهش منطقی، ژرف و متمرکز نظری، عملی یا مختلط، به کوشش یک یا چند نفر در یک موضوع تازه و با رویکردی جدید با جهت دستیابی به نتایجی تازه، تهیه و منتشر می‏گردد. (اعتماد و همکاران، 1381، ص2) چنین مقاله‏ای در واقع گزارشی است که محقق از یافته‏های علمی و نتایج اقدامات پژوهشی خود برای استفاده سایر پژوهشگران، متخصصان و علاقه‏مندان به دست می‏دهد.


ادامه....